דגים, מהים אל הצלחת!

דגים, מהים אל הצלחת!
דגים משמשים למאכל בכל רחבי העולם ונחשבים לאחד המאכלים המזינים והבריאים ביותר. מאכלי דגים מבוססים על שיטות הכנה שונות, לרבות, בישול, אפייה, טיגון, צלייה, אידוי והחמצה. דגים מאבדים את טריותם מהר מאוד ולכן במקומות רבים משווקים אותם כשהם עדיין חיים בתוך מיכלי מים. כמו כן, קיימות שיטות מגוונות לשימור דגים באמצעות ייבוש, המלח או הקפאה. חלק ממיני הדגים מבושלים ונארזים בתוך קופסאות שימורים, למשל, דגי סלמון, טונה והרינג. בארצות מתועשות, כמו ישראל לדוגמא, שיטת שימור הדגים המקובלת ביותר היא הקפאה.

תבשילי דגים


מאכלי דגים מבוססים לרוב על מספר מצומצם של דגי מאכל, כגון: דניס, נסיכת הנילוס, אמנון, בקלה, ברבוניה,קרפיון,טונה, לוקוס, בורי, סרדינים ועוד. תבשילי דגים מבוססים על שיטות הכנה שונות, כאשר לכל שיטה יש את מאפייני הטעם והייחוד של בשר הדג. תבשילי דגים נחשבים למנות ראשונות ועיקריות כאחד, ובקרב משפחות רבות הם מהווים את המנה הפותחת בארוחות ערב שבת וערבי חג.


מסעדות דגים, ניתן למצוא בעיקר בערי חוף, מכיוון שהם מתבססים על טריות הדג ואופן הכנתו במועד סמוך ביותר מרגע לכידתו על ידי הדייגים בחוף. להלן מספר רעיונות להכנת תבשילי דגים עסיסיים וטעימים:

 

  • דג אמנון צלוי בפלפלים, עגבניות מיובשות, יין וכוסברה
  • דג אמנון צלוי בטחינה וצנובר
  • סטייק סלמון אפוי בשמנת לימון ויין
  • קציצות דגים ברוטב עגבניות
  • נתחי ברבוניה צלויים בזיתים פיקנטים לימון ואורגנו
  • פילה דג בשמן זית ותבלינים
  • דג ים עטוף בעשבי תיבול, טחינה ושמנת
  • דג נסיכת הנילוס ברוטב עגבניות וזיתים ירוקים
  • ועוד..


הכנת דגים במטבחים רבים מכונה "חריימה", מאכל העשוי לרוב מדג בשרני (דניס, לוקוס, נסיכת הנילוס) ברוטב עגבניות חריף. החריימה מזוהה עם המטבח הצפון אפריקאי. שיטות הכנת החריימה משתנות מבית לבית וכמעט בכל משפחה מזרחית תמצאו שיטת הכנה אחרת עם תוספות שונות וכמובן רמת חריפות משתנה על פי טעמם האישי.


דגים טריים נחשבים כבריאים במיוחד לגוף האדם בשל כמות נכבדת של אומגה 3 בתוכם. תזונאים רבים ממליצים על אכילת דגים כחלק מתפריט יומי או שבועי ועם מגוון המתכונים ורעיונות ההכנה השונים, אין כל סיבה שתפסחו על המצלה זו.

Powered by Artvision | Truppo Websites