אוכל בריא- טיפים בריאים

אוכל בריא- טיפים בריאים
אוכל בריא, הינו אחד מהטרדנים הבריאותיים השוטפים את חיי כולנו. המודעות למזון בריא, הכנת אוכל בריא ותזונה נכונה נכנסת יותר ויותר לכל מבטח ומטבח. ריכזנו עבורכם מספר טיפים להכנת אוכל בריא, מזין וטעים במיוחד!

הדרך הבריאה ביותר לאכול ביצה היא כשהיא קשה. אוכל בריא מתחיל מכך שיש לבשל אותה במים. אם אתם מוכרחים לטגן אותה, כדאי לעשות זאת על להבה נמוכה מאוד ועם מכסה סגור.

 

אוכל בריא מטוגן עם שמן בריא- הקפידו על שמן זית כתית מזיתים וללא התערבות של כימיקלים בתהליך

כל השמנים המזוככים נחשבים לפחות בריאים ובכללם גם שמן קנולה. הזיכוך מוציא מהשמן הרבה תכונות טובות הקיימות בו באופן טבעי. מי שיכול לעבור לשימוש בשמנים מכבישה קרה יתרום מאוד לבריאותו.

 

ערכם התזונתי של ירקות קפואים, בניגוד לדעה הרווחת,  כמעט שווה לזה של ירקות טריים. כשמשתמשים
בירקות קפואים רצוי לבשל אותם ישר ממצב קפוא ולא להפשיר קודם, כדי למנוע איבוד רכיבים תזונתיים רבים הקיימים בירק.

אוכל בריא –סלט בריא, כשמכינים סלט כדאי לחתוך ירקות לחתיכות גדולות ככל האפשר. ככל שהירקות חתוכים לחתיכות קטנות יותר, כך הם מאבדים מערכם התזונתי מהר יותר.

 

כדאי מאוד להפסיק להשתמש במרגרינה מכל הסוגים, גם במרגרינה דלת שומן. המרגרינה מכילה חומצות שומן מסוג טראנס, שעבר חמצון ועלול לגרום לסתימת עורקים ויש הטוענים אף לסרטן.

 

אוהבים אגוזים?העדיפו את אגוזי המלך על אגוזי הפקאן, כי הם מכילים חומצות שומן בריאות יותר. מומלץ לצרוך אותם גם בעוגות,מאפים  או בתבשילים.

אם אתם מכינים פירה, סלט תפוחי אדמה או סלט סלק, לא כדאי לקלף את הירק לפני הבישול. כשמבשלים את הירק בקליפתו ומקלפים רק אחרי הבישול, וכך מאבדים פחות ויטמינים.

 

כאשר אתם מבשלים ירקות, כדאי להוסיף אותם למים רותחים ולא להרתיחם יחד עם המים, כדי לשמור על ערכם התזונתיים.

אוכל בריא, זה לא אומר להפסיק לאכול את מה שאתם אוהבים, מאפים, מתוקים וכדומה, אלא בעיקר לייחס חשיבות לסוג חומרי הגלם איתם אתם מבשלים, אופים, מטגנים וכו.

 

שיהיה לכם בתיאבון ולבריאות!!!

Powered by Artvision | Truppo Websites